Skriv och tryck på Enter.

Köpvillkor, retur & återbetalningspolicy

Företagsinformation

För köp som sker på denna webbplats ansvarar Bagargänget (Sommaire AB, org.nr. 559056-4505).

Priser i webbshoppen anges i svenska kronor inklusive moms vid gästköp och exklusive moms för dig som handlar som företagare i inloggat läge.

Vi förbehåller oss att ändra priserna i vår webbshop utan avisering.

Betalning

Betalningsalternativ i webbshoppen för gästköp är kortbetalning via Stripe, Google pay och Apple pay. Som företagskund kan du även välja faktura med betalningstid 10 dagar som betalningsalternativ.

Beställning

När du har lagt en beställning i webbshoppen får du en orderbekräftelse på angiven mejladress. Skulle det vara något fel i orderbekräftelsen eller om du inte mottagit någon orderbekräftelse ber vi dig kontakta oss på telefon eller på mejl, info@bagarganget.se.

Ordervärde

Minsta ordervärde i webbshoppen är 250 kr. Fraktkostnader tillkommer. Detta väljer du i kassan när du lägger din beställning.

Vid stora beställningar ber vi dig att beställa i god tid före önskat leveransdatum. Vår produktion är småskalig och vi förbehåller oss rätten att häva köpet och betala tillbaka pengarna om det skulle vara så att vi inte klarar av att leverera din beställning.

Leverans

Vi ber dig kontrollera din vara direkt vid ankomst.

Vår återbetalnings- och returpolicy

Översikt

Vår återbetalnings- och returpolicy varar i 30 dagar. Om 30 dagar har gått sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen.

Flera typer av varor är undantagna från att returneras. Varor som mat, blommor, tidningar, presentkort, vissa hälsoprodukter eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intima eller sanitära varor, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.

Vi tar inte emot returnerade varor på livsmedel.

Paket som returneras. Om leveransadressen är fel inlagd i ordern eller att paketet inte hämtas ut hos postombud, är det du som står för frakten för retur. Det är därför viktigt med korrekt leveransinformation. Vi debiterar då dig en kostaden för returen. Ett paket som inte blir upphämtat räknas inte som ett hävning av ditt köp.

Om varan vid leverans utförd av oss, Bagargänget skulle vara skadad, ber vi dig att inte ta emot varan för att vara berättigad återbetalning.

Om du blir berättigad återbetalning behandlar vi den och en kredit kommer automatiskt att appliceras på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.

Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret under kontakta oss.

Försäljningsartiklar

Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas. Reavaror kan inte återbetalas.

Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande eller kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Om varan markerades som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en gåvokredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har tagits emot skickas ett presentkort till dig.

Om varan inte var markerad som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren fick beställningen skickad till sig själv för att ge till dig senare, skickar vi en återbetalning till gåvogivaren och de kommer att få reda på din retur.

För att returnera din produkt behöver du posta produkten till oss på Bagargänget.

Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader är ej återbetalningsbara. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

Kontakta oss via vårt kontaktformulär för frågor relaterade till återbetalningar och returer.